• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Ministrowie transportu UE: Nie dla Tacho od 2,8 tony PDF Drukuj Email
czwartek, 01 listopada 2012 22:17

W Komisji Transportu UE pod koniec października 2012 odbyła się debata na temat nowych przepisów dotyczących tachografów cyfrowych. Ministrowie transportu państw UE zgodzili się na warunki, na których będzie wprowadzona nowa generacja tachografów cyfrowych w UE (nadzór GPS, zastąpienie karty kierowcy prawem jazdy z czipem itp). Na posiedzeniu całkowicie odrzucono pomysł rozszerzenia obowiązku instalowania tachografów na pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony - zatem pozostaje ogólna dotychczasowa granica  dmc 3,5 tony. Wg propozycji zwolnione z obowiązku instalacji tachografów mają być pojazdy wszystkich podmiotów nie realizujących typowych dalekobieżnych przewozów drogowych, którzy przemieszczają się do maksymalnie 100 km od siedziby. Niemcy złożyli wniosek o przesunięcie tej granicy na promień do 150 kilometrów od siedziby przedsiębiorstwa.

Unijny Komisarz ds. transportu Siim Kallas z zadowoleniem przyjął porozumienie ministrów odpowiedzialnych za transport w poszczególnych krajach UE, ale poddał krytyce fakt, że ​​nowy Tachograf Cyfrowy będzie dostępny dopiero w 2017 lub 2018 r. dla  nowo zarejestrowanych pojazdów. Kallas chce ustalenia dużo wcześniejszej daty w celu zwalczania naruszeń czasu jazdy i odpoczynku, i dostosowania pozostałego ustawodawstwa socjalnego. Kallas zobligował ministrów do wypracowania jednolitego stanowiska do końca tego roku. Zatem istnieje możliwość, iż satelitarny nadzór nad kierowcami w transporcie drogowym nie nastąpi jak planowano w 2017 roku, lecz duzo wcześniej (nawet już w 2015 roku).

 

Poniżej propozycja Komisji Europejskiej wraz z uzasadnieniem do wprowadzenia nowych przepisów dot. tachografów cyfrowych.

Wniosek Komisji UE