• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
GITD nie zajmie się UPPZ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 31 maja 2016 09:43

W dniu 8 marca 2016 roku SPFT złożyło do Głównego Inspektora Transportu Drogowego wniosek o nasilenie działań kontrolnych w aspekcie przewozu ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego (UPPZ). Do Stowarzyszenia docierają bowiem regularnie informacje dotyczące znacznych nieprawidłowości w tym zakresie, a w szczególności dotyczące przewozu odpadów mięsnych z pełnowartościowymi produktami żywnościowymi, tj. niezgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) NR 142/2011 z dnia 25 lutego 2011 r. Główny Inspektor pismem z dnia 11 maja 2016 roku poinformował, iż Inspekcja w jego ocenie nie posiada wystarczających uprawnień do kontroli i karania przewoźników w zakresie wymagań dotyczących uppz.

SPFT będzie podejmowało dalsze działania w celu uregulowania rynku przewozu uppz w szczególności w zakresie dotyczącym przewozu, oznakowania i bezpieczeństwa żywności. O następnych etapach podejmowanych inicjatyw będziemy informowali na bieżąco.

Pismo SPFT w sprawie UPPZ

Odpowiedź GITD ws. UPPZ

Poprawiony: wtorek, 31 maja 2016 10:04
 
ITD nieprawidłowo oblicza terminy - wyrok WSA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 24 maja 2016 09:19

Jednym z częściej stwierdzonych naruszeń podczas kontroli drogowych przeprowadzanych przez inspektorów ITD jest naruszenie obowiązku terminowego odczytu karty kierowcy bądź pamięci tachografu cyfrowego. W każdym z tych przypadków jest nakładana kara pieniężna w wysokości 500 zł na przedsiębiorcę (i ewentualnie 2000 zł na zarządzającego transportem). Inspektorzy transportu dokonując obliczenia terminów na odczyt karty bądź pamięci tachografu opierają się głównie na przepisach rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 23 sierpnia 2007 roku w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych (Dz.U. z 2007 roku nr 159, poz. 1128 ze zmianami), zgodnie z którym dane z karty pobiera się co najmniej raz na 28 dni, zaś dane z tachografu co najmniej raz na 90 dni. Ponieważ rozporządzenie nie wskazuje trybu (sposobu) rozliczania tych terminów, Inspektorzy Transportu uwzględniają do rozliczenia dni kalendarzowe. Powyższe prowadzi do kuriozalnych sytuacji, gdzie w przypadku, gdy kierowca w trakcie danego miesiąca wyłącznie raz poruszał się pojazdem z zainstalowanym tachografem cyfrowym, dla kontrolujących także wówczas następuje obowiązek odczytu karty. Większy problem pojawia się wtedy, gdy kierowca przebywa na zwolnieniu lekarskim przez okres dłuższy niż 28 dni – jak zrealizować obowiązek odczytu karty, gdy nie ma możliwości zobowiązania kierowcy do stawienia się przed pracodawcą, tego organy kontrolne wyjaśnić nie potrafią.

Poprawiony: wtorek, 24 maja 2016 09:29
Więcej…
 
Od 1.07 Polacy nie wjadą do Francji ? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 23 maja 2016 12:03

Zgodnie z przepisami dekretu nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016 dostosowującego tytuł VI księgi II części pierwszej Kodeksu Pracy do przedsiębiorstw transportowych delegujących pracowników ruchu drogowego lub lotniczego na terytorium kraju oraz zmieniającego Kodeks Transportowy od 1 lipca 2016 roku przed wysłaniem pracownika do pracy na terytorium Francji przedsiębiorca transportowy będzie musiał wyposażyć go w odpowiednie zaświadczenie o zatrudnieniu sporządzone wg oficjalnego wzoru w języku francuskim (Art. R. 1331-2 – I). Okres ważności zaświadczenia ustala wysyłający (przewoźnik) z zastrzeżeniem, że nie może być dłuższy niż 6 miesięcy. Zaświadczenie powinno obligatoryjnie zawierać (między innymi) referencje dotyczące wpisu do krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego przewidzianego w artykule 16 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 października 2009 ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE.

Poprawiony: poniedziałek, 23 maja 2016 12:04
Więcej…
 
Interpelacja sejmowa SPFT w sprawie uoptz - ciąg dalszy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 06 maja 2016 07:03

Zarząd SPFT uprzejmie informuje, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiedziało na przygotowaną przez SPFT dla posła Krzysztofa Zaremby interpelację w sprawie przesunięcia terminu wejścia w życie postanowień ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i wyraziło wolę podjęcia prac legislacyjnych zgodnych z naszymi wnioskami. Poniżej druki interpelacji i odpowiedź. Osoby zainteresowane w tej kwestii prosimy o przesyłanie swoich uwag i sugestii na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Interpelacja

Odpowiedz MIiB na interpelację

 
Ogłoszenie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 16 maja 2016 11:45

 
Płaca minimalna we Francji coraz bliżej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 28 kwietnia 2016 00:00

W dniu 9 kwietnia 2016 roku w Dzienniku Ustaw nr 0084 opublikowano wyczekiwany przez branże transportową dekret nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016 dostosowujący tytuł VI księgi II części pierwszej Kodeksu Pracy do przedsiębiorstw transportowych delegujących pracowników ruchu drogowego lub lotniczego na terytorium kraju oraz zmieniający Kodeks Transportowy. Akt ten precyzuje zasady stosowania przepisów dotyczących delegowania pracowników przez podmioty zagraniczne, wprowadzając w związku z tym szereg obowiązków administracyjnych.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 24