• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Francja - maksymalna kwota opłaty za autostradę (TLPC) PDF Drukuj Email
SPFT przypomina, że przy wjeździe na drogę płatną we Francji istnieje ograniczenie czasowe dotyczące maksymalnego czasu przebywania na danym szlaku (wyjazdu z danej autostrady). Po przekroczeniu maksymalnego czasu przejazdu system poboru opłat pobiera najwyższą możliwą opłatę za całą drogę na której znajduje się pojazd (opłata TLPC), niezależnie od faktycznego przebiegu. Dlatego poleca się, aby odpoczynki tygodniowe kierowcy wykorzystywali we Francji poza drogami płatnymi. Aby nie płacić maksymalnej opłaty TLPC należy przestrzegać maksymalnego dopuszczalnego czasu przebywania na autostradzie wg następujących ograniczeń dot. operatorów dróg płatnych: Alis (48 h), POW (24 h), APRR (48 h), (ASF 48 h), COFIROUTE (48 h), ESCOTA (24 h), SANEF (36 h), SAPN (24 h), SFTRF (24 godz). W przypadku nałożenia maksymalnej opłaty (np bilet poniżej) możliwe jest żądanie anulowania części opłaty do różnicy pomiędzy maksymalną ilością opłat (TLPC) i rzeczywistym przebiegu po drodze płatnej, ale tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych operatora dróg płatnych na danej drodze. W tym przypadku, trzeba od razu poinformować służbę nadzorującą system opłat na wjeździe bądź wyjeździe z drogi płatnej i złożyć wniosek o anulowanie zawyżonej opłaty.

 

Więcej…
 
Ministrowie transportu UE: Nie dla Tacho od 2,8 tony PDF Drukuj Email
czwartek, 01 listopada 2012 22:17

W Komisji Transportu UE pod koniec października 2012 odbyła się debata na temat nowych przepisów dotyczących tachografów cyfrowych. Ministrowie transportu państw UE zgodzili się na warunki, na których będzie wprowadzona nowa generacja tachografów cyfrowych w UE (nadzór GPS, zastąpienie karty kierowcy prawem jazdy z czipem itp). Na posiedzeniu całkowicie odrzucono pomysł rozszerzenia obowiązku instalowania tachografów na pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony - zatem pozostaje ogólna dotychczasowa granica  dmc 3,5 tony. Wg propozycji zwolnione z obowiązku instalacji tachografów mają być pojazdy wszystkich podmiotów nie realizujących typowych dalekobieżnych przewozów drogowych, którzy przemieszczają się do maksymalnie 100 km od siedziby. Niemcy złożyli wniosek o przesunięcie tej granicy na promień do 150 kilometrów od siedziby przedsiębiorstwa.

Więcej…
 
Niemcy obawiają się polskiego transportu? PDF Drukuj Email
czwartek, 01 listopada 2012 21:22

Jak podaje BGL (niemiecki Federalny Związek Przewozów Drogowych, Logistyki i Utylizacji) niemiecki sektor logistyki i transportu odczuwa znaczne spowolnienie dynamiki gospodarczej. BGL zwrócił uwagę na fakt, że nawet statystyki Federalnego Urzędu ds. Transportu Towarowego (BAG) w sposób oczywisty wskazują, że ​​niemiecki przemysł transportowy regularnie traci udziały w rynku naszych zachodnich sąsiadów. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2012 niemieckie ciężarówki zrealizowały 168 milionów płatnych km mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zaś konkurenci z Europy Środkowej i Wschodniej zrealizowali w tym samym okresie 255 milionów płatnych km.

Więcej…
 
Zmiany w kabotażu w 2013 roku PDF Drukuj Email
czwartek, 01 listopada 2012 21:16

Komisja Europejska planuje opublikować w 2013 r. wniosek w sprawie wprowadzenia nowych przepisów dotyczących kabotażu. Znajduje to odzwierciedlenie w programie pracy, opublikowanym we wtorek 23 października 2012 roku, którymi top zagadnieniami Komisja będzie zajmować się w przyszłym roku. Jednak Komisja Europejska w tym zakresie pozostaje niezwykle ostrożna: przepisy o znacznym zniesieniu czy uproszczeniu kabotażu są tematami w poszczególnych Państwach Członkowskich (Niemcy, Francja) bardzo delikatnymi i drażliwymi, zatem ujawnienie wstępnych pomysłów Komisji UE na 2013 nie będzie zbyt prędkie.  Komentarz poczyniony w uzasadnieniu potrzeby zmiany przepisów kabotażowych ujęty został następująco: "Inicjatywa KE ma na celu dalsze zniesienie ograniczeń dot. kabotażu, w celu poprawy efektywności ekonomicznej i środowiskowej transportu drogowego.

Więcej…
 
Najbliższe ograniczenia ruchu w Polsce PDF Drukuj Email
piątek, 26 października 2012 12:43

SPFT informuje, że w najbliższych dniach w Polsce obowiązywać będą następujące zakazy ruchu dla pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, z wyłączeniem autobusów:

  • 31 październik (środa) w godzinach 18.00-22.00
  • 1 listopad (czwartek) w godzinach 8.00-22.00
  • 10 listopad (sobota) w godzinach 18.00-22.00
  • 11 listopad (niedziela) w godzinach 8.00-22.00

Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 21 lipca 2007 roku w sprawie okresowych ograniczeń i zakazu ruchu niektórych pojazdów na drogach wprowadziło istotny katalog wyjątków od powyższych zakazów:

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 15 z 16