• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Ministerstwo odpowiada SPFT - Viatoll PDF Drukuj Email

W odpowiedzi na pismo SPFT w sprawie podjętych przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej działań w aspekcie naprawy patologicznego systemu kar za nieuiszczenie opłaty za przejazd po drogach płatnych (ViaToll) otrzymaliśmy w dniu 1 lutego 2013 pismo, w którym wyjaśnia się plany Ministerstwa w tym zakresie. Niestety pomimo deklaracji Pana Tadeusza Jarmuziewicza wyrażonych na spotkaniu w dniu listopada 2012 roku z przedstawicielami branży transportowej, nie widać intensywnych prac zmierzających ku poprawieniu obecnego stanu. Mijają już 3 miesiące od momentu  spotkania, a Ministerstwo nie zaproponowało nawet projektu oficjalnej zmiany ustawodawstwa w komentowanym zakresie. SPFT stoi na stanowisku, iż zmiany do ustawy o drogach publicznych powinny być procedowane w trybie przyspieszonym z uwagi na ilość postępowań wszczynanych przez GITD codziennie względem kierowców realizujących przejazd po drogach płatnych. Ze strony SPFT będziemy starali się przekonywać Ministerstwo do podejmowania bardziej zdecydowanych działań w celu zmiany obecnego systemu opłat Viatoll.


 
Skarga SPFT do RPO PDF Drukuj Email
środa, 30 stycznia 2013 23:38

SPFT informuje, że w związku z notorycznym naruszaniem przepisów prawa przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego w zakresie prowadzenia postępowań dotyczących nakładania kar za naruszenie obowiązków uiszczania opłaty elektronicznej (Viatoll - Viabox), w dniu 29 listopada 2013 roku skierowano skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich, szczegółowo uzasadniając i przedstawiając naganne praktyki wykorzystywania przez GITD niewielkiej świadomości prawnej obywateli. W najbliższych dniach z tych samych przyczyn zostanie złożona skarga do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz do Komisji Europejskiej.

Skarga do RPO na działalność GITD

 
Mandat od ITD ? Nie przyjmuj.... PDF Drukuj Email

Od 1 stycznia 2012 roku ustawa o transporcie drogowym wprowadziła możliwość nakładania sankcji w drodze mandatu karnego na niemal wszystkich uczestników procesu przewozowego. Najbardziej narażonymi podmiotami na grzywny są oczywiście kierowcy, oraz osoby zarządzające transportem drogowym w przedsiębiorstwie (kierownicy, dysponenci, osoby pracujące w kadrach itp). Teoretycznie maksymalna kara pieniężna jaka inspektor ITD może nałożyć w drodze mandatu karnego to 2000 zł (art. 92 ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym). Jednak organy kontroli dość szybko zorientowały się, iż we wskazanym przepisie znajduje się mały błąd (a może to nie jest błąd?), który umożliwia nałożenie grzywny w praktycznie nieograniczonej kwotowo wysokości. Aby zorientować się gdzie leży problem, należy zacytowac obie normy prawne:


Więcej…
 
Bezpłatne szkolenia dla członków SPFT i ich pracowników PDF Drukuj Email

W ramach współpracy stowarzyszenia z Centrum Usług Szkoleniowo Doradczych pragniemy zaprosić Państwa do udziału w dwóch szkoleniach.

Efektywne zarządzanie

Szkolenie skierowane jest do mikro i małych przedsiębiorstw oraz ich pracowników/właścicieli/wspólników z województwa zachodniopomorskiego, z branży logistyczno-spedycyjnej.     Jego celem jest podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych.

Szkolenie jest prowadzone w trzech zakresach do wyboru w zależności od zainteresowań:

  • Zarządzanie finansami w mikro i małych firmach (MMP),
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w MMP
  • Marketing

Każdy z uczestników, ma możliwość skorzystania z takich bezpłatnych form wsparcia, jak: nocleg, poczęstunek, materiały i pakiety szkoleniowe czy podręczniki.

Czas trwania: 4 weekendy po 8 godzin.

„EKO-Kwalifikacje dla Logistyki”

Szkolenie skierowane jest do mikro i małych przedsiębiorstw z branży logistyczno-spedycyjnej posiadających jednostkę organizacyjną na terenie województwa zachodniopomorskiego, członków kadry zarządzającej i pracowników, pracujących lub zamieszkujących na obszarze województwa zachodniopomorskiego.

 

Więcej…
 
Francja - Nowe dopuszczalne masy i naciski osi dla ciężarówek PDF Drukuj Email

W dniu 1 stycznia 2013 roku wszedł w życie dekret ustanawiający dopuszczenie zwiększonej do 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów w transporcie drogowym rzeczy, w przypadku wykorzystania zespołów pojazdów wyposażonych w więcej niż 4 osie (przepis został opublikowany w Dzienniku Urzędowym 6 grudnia 2012 roku). Nowe przepisy Określają również bardziej rygorystyczne zasady dotyczące dopuszczalnych obciążeń osi :

 

  • 12 ton - oś napędowa zamiast 13 ton;
  • 27 ton - dla grupy trzech osi (tridem) zamiast 31,5 ton.

Źródło: Ministerstwo Ekologii, Zrównoważonego Rozwoju i Energii Francji


 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 12 z 16