Legalność ważenia - wniosek o interpretację Drukuj

Od dłuższego czasu w procedurach kontrolnych Inspekcji Transportu Drogowego pojawiają się istotne wątpliwości odnośnie legalności ważenia wagami przenośnymi do pomiarów statycznych (typu SAW10C/II oraz LP600) - na łamach naszej witryny wskazywaliśmy wielokrotnie na przyczyny tych wątplwiości, zaś szczegóły można poznać analizując szerokie (aktualne) orzecznictwo WSA oraz NSA (wyroki: II GSK 1342/14, II GSK 1449/14, II GSK 1333/13 (NSA), VI SA/Wa 2488/12 (WSA w Warszawie), VI SA/Wa 3572/14 (WSA W Warszawie), VI SA/Wa 3661/13 (WSA w Warszawie), II GSK 555/14 (NSA), II GSK 2124/13 (NSA), II GSK 2123/13 (NSA)).

Ponieważ GITD z niebywałym uporem oraz ciągłą niezachwianą wiarą we własną bezgraniczną nieomylność nadal wydaje setki decyzji na podstawie błędnie wykonanych pomiarów nacisków osi oraz masy całkowitej, SPFT dążąc do całkowitego wykluczenia możliwości dokonywania pomiarów nacisków osi i mas całkowitych przy użyciu powyższych wag złożyło do DKD-GeschäftsstellePhysikalisch-Technische Bundesanstalt (PTB) (niemiecki urząd metrologiczny który dokonał zatwierdzenia (homologacji) wagi SAW10C/II) wniosek o jednoznaczne potwierdzenie, czy wagi używane przez ITD do wyznaczania mas i nacisków były homologowane w zakresie pomiarów polegających na sumowaniu poszczególnych nacisków kół do celów wyznaczenia rzeczywistej masy pojazdu lub zespołu pojazdów. Poniżej skan wniosku wysłanego do DKD-GeschäftsstellePhysikalisch-Technische Bundesanstalt (PTB) - w przypadku otrzymania odpowiedzi, zamieścimy ją niezwłocznie na stronach SPFT.

 

SPFT.10.08.2015.SP_SAW10C Braunschweig.pdf